Most szerkesztettem be a Greenpeace-akciót, és újfent megállapítottam, hogy ügyesek. Az egészben persze van valami irritáló, mondjuk az, hogy pont ugyanazokat a marketingeszközöket veszik igénybe, mint azok a cégek, amelyek ellen küzdenek, de kétségkívül hatékony a dolog. Nézzétek meg a fényképet, és azt az érvrendszert, amivel előrukkoltak. Profi.
A hivatalos magyar politika még mindig ott tart, hogy „Háromhetente ülésezik majd a Rába szennyezését vizsgáló közös magyar-osztrák akciócsoport, amelynek legkésőbb szeptemberig konkrét javaslatokat kell tennie”. (A Magyar Rádió mai híre)
Akik ott voltak a Zengő hegyi csatánál, azt mondták, a Greenpeace-aktivisták gyakorlatilag szóba se álltak a helyiekkel, elég magasan hordták az orrukat, és szinte millitáns módon voltak szervezettek. De nélkülük már akkora radar lenne a hegytetőn, mint innen Lacháza.
Ahogy egykor mondották és ma is: a cél szentesíti az eszközt. Kissé anarchista kedvemben vagyok mostanság, de gyakorta be kell látnom, hogy adott dolgok csak így működőképesek és hatékonyak. Hogy ez most kívülről a militánsnak tűnik meg irritálónak, az megint más kérdés. Magyarán és sarkítva, ha a cég húzza a rövidebbet, akkor ők tévedtek, ha nem, akkor mink.