Talán ti is észrevettétek, hogy alig észrevehetően, de mégis változik a világ különböző dolgaihoz való személyes hozzáállásunk.
Legalábbis az enyém változik.
Tavaly írtam is, hogy egyre jobban vonzanak a jó minőségű dolgok. Szerencsére egyelőre nem minden, de aggasztó mértékben szaporodnak az ilyen jelek.
Más típusú változások közé tartozik az, hogy napról napra szimpatikusabbnak találom a tömegközlekedés különböző fajtáit.
Autórajongó soha nem voltam, de azért az tetszett, amikor annak idején be tudtunk pattanni a zöld 1300-as Ladába, majd aztán egy kis piros japánba, hogy ismeretlen tájakat, városokat, kultúrákat fedezzünk fel a kontinens fő- és mellékútjai mellett.
Fel is fedeztük szép számmal, és ezekben a kalandokban kisebb-nagyobb mértékben mindig benne volt az autó szabadságának az édes íze.
Most meg, nocsak, újra felfedezem a tömegközlekedést.
Szombathelyi helyi járaton ugyan nem ültem már vagy 10 éve, merthogy ez a szolgáltatás semmilyen tekintetben nem versenyképes a biciklimmel, de Budapesten egyre nagyobb élvezettel ücsörgöm buszon és villamoson. Ha külföldön, idegen nagyvárosban vagyok, igyekszem sokat tömegközlekedni, igazából úgy lehet belemerülni az ottani létbe.
Igaz, a távolsági autóbuszok iránti lelkesedésemnek nem használ, hogy annak idején négy évig „bejáró” voltam; de talán még ez a szál sem reménytelen.
A légkondícionált IC-ket annyira nem kedvelem, a túl steril a környezet, a hermetikus bezártság is levon az értékéből, de a jó, vagy akár közepes karban levő gyorsvonatok a szabadság érzetét adják. Ha nem is az a bizonyos mámorítót, de legalább a biztosan jelenlevőt.
És hát manapság a szabadság, vagy legalább annak érzete nem divatos árucikk, meg kell becsülni azt, ami van belőle a pult alatt. Ha a gyorsvonaton, akkor a gyorsvonaton.
A kellékek: zsemléből készült házi szendvicsek (2 db.), fél liter víz, egy darab vastag, jó könyv, ami segítségével pillanatok alatt elrepül a 4-5 órás út. Esetleg egy jegyzetfüzet és toll.
Közben nézegetem a tájat, főleg ha az a kedvencem, a még szabályozatlan, szabadon csapongó Dráva, de lekötnek a lerobbant állomások, az utasok, a közöttük levő párbeszédek, és általában minden, ami csendes vagy hangot ad, áll vagy mozog.
A világ felfedi titkait, ha szabad szemmel nézzük.
Óh, ti szegény, elfeledett, közepesen lerobbant gyorsvonatok.
Szólj hozzá!