Egyre több webes szerkesztő véli úgy – különösen a linkportálokra kihegyezettek -, hogy némi plusz kattintást tud elérni, ha a cím valami ütős felvezetővel kezdődik. Döbbenet, iszonyat, rettenetes stb.
Eddig csak a bulvár vagy szoftbulvár webes újságírás jellemzője volt a jelenség, de most láthatóan csatlakoznak hozzá a magukat komolynak gondoló lapok is.
A 168 óra például így számol be egy miskolci konferenciáról:
Meglátjátok, eljön az idő, amikor nekünk is alkalmazni kell a módszert.
Például:
Döbbenet: Sárváron is lesz történelmi fesztivál
Iszonyat: polgármesteri fogadóóra lesz hétfőn
Rettenetes: nincs zebra a Minerva lakóparknál
Hm, nem hiszem el, hogy nem tűnt fel, de egy Vas megyei újság hónapok óta ezt csinálja.
Döbbenet, exkluzív stb. 🙂
És kamu képeket raknak címlapra, napi szinten! (Példa: árokba borult egy autó, könnyű sérült, a képen pedig annak a halálos balesetnek a roncsa, ahol meghalt egy kismama. Az árok és a kocsi típusa stimmelt, de mivel ott voltam a balesetnél felismertem, hogy bizony nem stimmel. A múlt héten legalább hat esetben éltek ezzel a módszerrel.)
Először mosolyogtam rajta, most viszont már egyre inkább bosszant.